Friday, November 7, 2008

Scandal, Sodomy and Murder - Malaysia on Trial





Malaysian Politics: Scandal, sodomy & murder Part 1 of 3


Malaysian Politics: Scandal, sodomy & murder Part 2 of 3


Malaysian Politics: Scandal, sodomy & murder Part 3 of 3




RPK or Raja Petra Kamaruddin was released today and declared as inappropriately or wrongfully detained. It isn't clear whether they'll rearrest him and cook up other excuses for him to spend Hari Raya Haji back there.

Today, too, Anwar Ibrahim was understood to have been able to convince the Judge to hear his case in the same Court as initially instituted.

These two events should be good business for the Malaysian dailies as Malaysians who can't access the Internet would need to know what's happening and how these events will unfold. It is about their country. At the moment, the BN government only allows their corporate and individual supporters to run newspapers and whose reports are suspect, at least in the way they are presented.

Malaysians need to know about their country - their country is on Trial now with these two cases.

5 comments:

CT said...

Sedih betullah dengan keadaan Di Malaysia sekarang ni...banyak sangat cerita2 yang tak sedap didengar! Mudah-mudahan Allah lindungi dari tercetusnya huru-hara yang berpanjangan:(

Salak said...

CT,

Huru-hara memang menakutkan!

Siapa yang nak lakukan huru-hura? Bukankah kita 'dah "hadhari", bertamaddun? Apa perlunya kita nak tarik "KERIS"? Nak bunuh siapa?

Ketamaddunan telah dicorethitamkan oleh orang-orang munafik, yang sebenarnya tak tau pakai keris tapi nak menakutkan.

Ma'af CT! Allah ada dalam jiwa tiap orang yang rela. Dengan Allah dalam jiwa, mungkin kita dapat kekuatan dan Dia akan mendorongkan kita melindungi kita ssendiri. Allah tak ada di surau atau masjid di mana orang berniat serong. Allah bertamaddun dalam jiwa kita.

Beranilah dan Allah akan bertapak dalam jiwa kita.

CT said...

Salam,

Tiada apa yang nak dima'afkan:)
Sepatutnya CT yang minta ma'af sebab CT bukannya faham sangat pasal politik:( cuma terkadang tu sekadar mengikuti perkembangan aje...ma'afkan CT kalau ada komen2 CT yang macam orang bodoh :))

Salak said...

CT,

Lupakan saja!

Bagamana kawan kita, pharma?

Dia beritahu komputernya mogok sebelum Raya! Anak-anak mau barang baru, komputer pun pandai nak minta tukar? :))

CT said...

Salam bro,

Kalau tak silap...kawan kita Pharma dah beli komputer yang baru tapi sekarang nii sedang sibuk dengan urusan kerja kahwin anaknya. Dia nak dapat menantu lagi:))